We speak both danish and english - WEB-ART Artpiece by Lotte Kjoeller

om verdens ende i biblen                                              the End of the world in the bible

Verden i dag Af oskar grove

Verden i dag!

Hvordan beskriver Ordet tilstanden i verden i de sidste dage?

Bibelen besvarer spørgsmålet i 1. Timoteus brev kapitel 4 vers 1-3:

De sidste tiders frafald

”Men Ånden siger udtrykkeligt, at i de sidste tider skal nogle falde fra troen, fordi de lytter til vildledende ånder og dæmoners lærdomme, som udbredes ved løgnagtige læreres hykleri, folk, der er brændemærket i deres samvittighed. De forbyder ægteskab og kræver, at man holder sig fra føde, som Gud har skabt til at modtages med tak af dem, der tror og har erkendt sandheden.”

Verden i dag!

Hvordan beskriver Ordet tilstanden i verden i de sidste dage?

Bibelen besvarer spørgsmålet i 1. Timoteus brev kapitel 4 vers 1-3:

De sidste tiders frafald

”Men Ånden siger udtrykkeligt, at i de sidste tider skal nogle falde fra troen, fordi de lytter til vildledende ånder og dæmoners lærdomme, som udbredes ved løgnagtige læreres hykleri, folk, der er brændemærket i deres samvittighed. De forbyder ægteskab og kræver, at man holder sig fra føde, som Gud har skabt til at modtages med tak af dem, der tror og har erkendt sandheden.”

Svaret er at i de sidste tider vil frafaldet blive stort. Vildfarelse fører til frafald. Løgnagtige lærere. Nogle forbyder ægteskab og blander sig i hvad folk spiser. – Alt sådant som skal modtages med tak er pludselig ikke tilladt.

Videre læser vi svaret i 2. Timoteus brev kapitel 3 vers 1-5:

Ugudeligheden i de sidste tider.

”Men det skal du vide, at i de sidste dage skal der komme hårde tider. For da vil mennesker blive egenkærlige, pengeglade, pralende, overmodige, fulde af hån, ulydige mod deres forældre, utaknemlige, spottere, ukærlige, uforsonlige, sladderagtige, umådeholdne, brutale, fjender af det gode, forrædere, fremfusende, hovmodige, de vil elske nydelser højere end Gud; i det ydre har de gudsfrygt, men de fornægter dens kraft. Hold dig fra dem!”

Tiderne vil være hårde. Ugunstige for især kristne. Der står faktisk at de i det ydre har gudsfrygt; men det de har i hjertet svarer ikke til det ydre som kan ses.

Vi får faktisk besked at holde os væk fra dem. Det gælder din egen sikkerhed, tryghed , bevaret i troen.

Et skriftsted vi også skal læse er 2. Petrus brev kapitel 3 vers 3-4:

Herrens dag kommer

”For først og fremmest skal I vide, at der i de sidste dage vil komme spottere, som følger deres egne lyster, ”

Det hele ender godt, for pludselig kommer Herrens dag.

Når jeg ser ud over jorden i dag, ser jeg alle tre steder vi har læst at det er profetisk og de opfyldes i dag.

Hvad har de som forkaster Kristi evangelium i vente?

To steder i Bibelen får vi svaret:

Vi læser i 2. Tessalonikerbrevet kapitel 1 vers 7-9:

”og at gengælde jer, der lider trængsel, med lindring sammen med os, når Herren Jesus, fulgt af sine mægtige engle, åbenbares fra himlen med flammende ild og bringer straf over dem, der ikke kender Gud og ikke er lydige mod evangeliet om vor Herre Jesus. De skal straffes med evig undergang fjernt fra Herrens ansigt og fra hans herlighed og magt.”

Afnittet vi har læst handler i sammenhæng om de to muligheder der er. Paulus takker menigheden for deres tro og udholdenhed. Det er ikke let at være kristen. Konsekvensen af ikke at være lydig mod evangeliet ved at tro på Jesus ender med undergang.

Det næste sted er Johannes Åbenbaring kapitel 20 vers 12 og vers 15:

Livets bog og den endelige dom

”Og jeg så de døde, både store og små, stå foran tronen, og bøger blev åbnet, og en anden bog blev åbnet, det er livets bog, og de døde blev dømt efter deres gerninger ifølge det, der stod skrevet i bøgerne.”

”Og hvis nogen ikke fandtes indskrevet i livets bog, blev han styrtet i ildsøen.”

Vi er nødt til at forstå alvoren i det vi her læser og se til at vi er indskrevne i livets bog.

Himmelborgere er de der tror Jesus.

Tænk tanken at hvert døgn fødes der ca. 400.000 mennesker - 4 hvert sekund – De fleste af disse lever livet helt uden Jesus Kristus.

Tænk tanken at hvert døgn dør der ca. 200.000 mennesker – 2 hvert sekund – De fleste af disse går ind i en evighed uden Jesus Kristus.

Det må blive klart for os at vi er evighedsvæsener. Der findes et liv for os i evigheden. Det gode liv findes i himlen. Adgangsbilletten er at tage imod evangeliet – Jesus – medens vi lever her på jorden. Vi må gøre op med synden. Jesu blod

renser os fra al synd.

Bed om tilgivelse og renselse i Jesu blod.

Sidste spørgsmål i denne artikel: Hvad ønsker Gud for hele menneskeheden?

Læs svaret i 2. Peters brev kapitel 3 vers 9: ”Herren er ikke sen til at opfylde sit løfte, sådan som nogle mener, men han har tålmodighed med jer, fordi han vil, at ingen skal gå fortabt, men at alle skal nå til omvendelse.”

Guds ønske for os alle er at vi skal nå til omvendelse. Den tid vi lever i er nådens tid. Det betyder at vi kan finde Gud og blive reddet for tid og evighed.

Create Your Own Website With Webador