We speak both danish and english - WEB-ART Artpiece by Lotte Kjoeller

Hvorfor beder vi som kristne?                        Why do we pray as cristian?

KORSHØJEN, LITAUEN

Selv om det ser skræmmende ud, er dette sted faktisk et pilgrimssted. Bakken er fuld af kors og andre spirituelle motiver. Dette skyldes, at de, der besøger dette sted, udtrykker taknemmelighed for ønsker, der er blevet til virkelighed. Det er tradition at efterlade et kors i taknemmelighed.

Pilgrimsfærd, Retræte og Gudstjeneste

RETRÆTE:

I danmark bruger vi også retræter.

Det er en afsat tid på en fælles tur hvor man har afsat fx. en weekend til bøn og nærvær med Gud uden at tale med de andre.

PILGRIMSFÆRD:

Pilgrimsfærd er en måde at foretage en rejse med henblik på at komme nærmere Gud. At afse tid til bøn, vandring og faste til ære for Gud. Det bruger katolikker meget og vi andre rejser til deres pilgrimssteder for at være med. Nogle rejser til Italien og andre steder for at vandre 14 dages Pilgrimsvandring i deres Ferie.

 

GUDSTJENESTE:

Alle kristne kirker holder Gudstjeneste 1 gang om ugen. Her beder man og synger til Gud. Man lytter til en præsts prædiken. Gudstjenester foregår på mange måder men meningen er ens; at ophøje Gud.

Hvordan beder vi?

bønnens mange håndstillinger

FOLDEDE HÆNDER:

I Den Danske Folkekirke og i Danmarks kirker i Almindelighed er det tradition at folde sine hænder foran sig når man beder til Gud. 

Man beder indeni sig selv i en stille stund.

SPIDSE HÆNDER:

I asien og Indien spidser man sine hænder foran sig i en slags foldede hænder.

Man mediterer på sin bøn.

ÅBNE MODTAGENDE HÆNDER:

I frikirkerne verden over har man åbne modtagende hænder foran sig, der er parat til at modtage hvad der kommer fra Gud.

Man beder indeni sig selv eller i en gruppe taler man bønnen ud højt så alle kan høre.

I White Angel Church er det lovligt både at bede stille og meditere indeni sig selv. Men det er også tilladt at råbe højt til Gud så han ved at man mener hvad man siger. Du vælger hvad situationen byder sig. Jeg tror selv at en af grundende til at min tro er blevet så stærk som den er, er fordi jeg både beder stille bøn, mediterer bøn og beder højt og larmende når jeg skælder Gud ud fx.

 

Bøn er samtale med Gud, Jesus eller Helligånden. 

 

Man sætter sig mageligt til rette og begynder at snakke med Gud om lige det man ønsker - uden forbehold. Man taler til Gud på samme måde som et barn taler til sin far. Man siger lige hvad man vil. Men man må regne med at Far bestemmer hvad man får. Han er din Far og har magten til at sortere det man siger.

HVorfor beder kristne?

Kristne beder af mange grunde.

 

Men man beder for at komme nærmere Gud. Man beder for at blive hørt af sin far. Græde ud hos far. Være nær sin far, føle tryghed, bære sorgen osv.

 

Man kan også bede for hinanden ligesom denne mand beder for sin ven. Det kalder vi healing her på siden hvor du kan se mere om dette. På denne måde kan man dele omsorg og være med til at helbrede andre. Læg mærke til at modtageren af bøn beder med. Han spidser sine hænder.

 

Kristne over hele verden beder alene eller for hinanden

HVAD SKER DER NÅR VI BEDER?

TREENIGHEDEN:

Når vi beder skabes der en slags kanal fra mennesket og til Himmelen hvor Gud, Jesus og Helligånden bor. Man kan bede til alle sammen. De er alle en af Guds sider. De tager sig af forskellige ting. Derfor kan det være på sin plads at vælge hvem man beder til.

Læs mere her: Trinity / hvem er Gud Fader? / we believe | white-angel-church.com (webador.com)

Kanalen betyder at vores bøn bliver hørt.

 

JOMFRU MARIA:

Katolikkerne beder også til Jomfru Maria som kanal. Det kan man gøre hvis man ønsker at tale med Guds kvindeside. Men selv bruger jeg Jesus som min indre mor, Gud som indre Far og Helligånden som lærermester.

 

Der er mange i vores verden der har haft en så hård far i livet at de vælger at bede enten til Jesus eller Jomfru Maria da de er blidere skikkelser. Det er helt i orden. Det forstår Gud Fader godt. Bare I beder.

HVAD ER BØNNESVAR?

Opnår man "Bønnesvar" det vil sige et gensvar oppe fra himmelen er man ikke i tvivl. Man bliver nærmest helt elektrisk og sitrer.

 

Får man bønnesvar skal man endelig bede videre til det holder op fordi at kanalen er særlig åben imens dette sker og man kan forandre sin situation meget stærkt ved at være Gud nær i bønnesvartiden. Det sker tit efter intens, stærkt ment eller lang tids bøn.

eksempel på bønnesvar

Jeg var blevet skilt fra min første ægtemand. Jeg havde forsøgt at finde en ny mand selv men kunne ikke. Enten var de psykopater, ville ikke giftes, var uarbejdsdygtige eller dårlige mænd af andre årsager. Jeg datede på nettet for at finde ham. Det endte med at jeg fik kontakt til en "kristen" mand der ville spærre mig inde i et hus og hænge mig op på et kors. Da han blev sur og råbte i telefonrøret gik det op for mig at han var en rigtig psykopat. Lige så slem som dem på film.

 

Jeg rystede af skræk. Jeg bad til Gud om hjælp for han havde fået min adresse. Imens jeg lå på min seng i København kunne jeg rent åndeligt se hvordan Gud gav manden tæv. Det var skræmmende. Så det værste jeg frygtede skete ikke. Han kom aldrig til mig.

 

Efter den forskrækkelse holdt jeg op med at date på nettet. En mand ville nu stå model for mig i mit atelier sagde han. Efter at have slugt skrækken lod jeg ham

gøre det. Min åndelige moder sagde at det var min kommende ægtemand. Når et menneske kommer til en med et profetisk udsagn skal man lytte. Det kan være bønnesvar. 

 

Så jeg måtte jo efterse om han kunne bruges. Og selvom han var ældre end jeg var han meget bedre end de andre mænd jeg havde fundet. Derfor tog jeg ham da. Og nu har jeg en god ægtemand og skal arve hans formue.

Create Your Own Website With Webador