We speak both danish and english - WEB-ART Artpiece by Lotte Kjoeller

Jesus helbrende kraft                                          Jesu crist Healing power

Jesus sagde til ham: "Gå hjem, din søn lever." Manden troede Jesus på hans ord og gik;

Johannesevangeliet 4,50-51

Lykkelig den, der har omsorg for den svage,

på ulykkens dag redder Herren ham. 

Salmernes Bog 41,2

Helbredelsen af de to blinde ved Jeriko

 Da de gik ud af Jeriko, fulgte en stor folkeskare ham.  Og se, to blinde, der sad ved vejen, hørte, at Jesus kom forbi, og de råbte: »Forbarm dig over os, Herre, Davids søn!«  Skaren truede ad dem for at få dem til at tie stille; men de råbte bare endnu højere: »Forbarm dig over os, Herre, Davids søn!«  Og Jesus stod stille, kaldte på dem og sagde: »Hvad vil I have, at jeg skal gøre for jer?«  De svarede ham: »Herre, at vore øjne må blive åbnet.«  Og Jesus fik medynk med dem og rørte ved deres øjne. Straks kunne de se, og de fulgte ham.

Matthæusevangeliet Kapitel 20 (bibelselskabet.dk)

om Dæmoner i biblen

DE BESATTE I GADARENERNES LAND

 Da Jesus var kommet over til den anden bred til gadarenernes land, kom to besatte hen imod ham; de kom fra gravhulerne og var så farlige, at ingen kunne komme forbi ad den vej.  De råbte og sagde: »Hvad har vi med dig at gøre, du Guds søn! Er du kommet her for at pine os før tiden?«  Et stykke borte gik der en stor flok svin og fandt føde;  og dæmonerne bad ham: »Driver du os ud, så send os i den flok svin.«  Han sagde: »Gå!« og de fór ud og over i svinene; og hele flokken styrtede ud over skrænten ned i søen og omkom i vandet.  Men svinehyrderne løb deres vej og kom ind til byen og fortalte alt, også det om de besatte.  Så gik hele byen ud for at møde Jesus, og da de traf ham, bad de ham om at forlade deres egn.

Matthæusevangeliet Kapitel 8 (bibelselskabet.dk)

Helbredelsen af Peters svigermor og andre syge

 Og Jesus kom ind i Peters hus og så, at hans svigermor lå med feber.  Han tog hendes hånd, og feberen forlod hende, og hun stod op og sørgede for ham.

 Da det blev aften, bragte de mange besatte hen til ham, og han drev ånderne ud ved sit ord og helbredte alle de syge,  for at det skulle opfyldes, som er talt ved profeten Esajas, der siger:

 

Han tog vore lidelser,

han bar vore sygdomme.

 

Matthæusevangeliet Kapitel 8 (bibelselskabet.dk)

 

Jesu helbrende hænder er i vore hænder

Vi tror i White Angel Church på Guds helbredende kraft som Jesus er formidleren af. Vi vil lære at bede for hinanden til helbredelse ved hjælp af Helligåndens kraft - den  Ånd Jesus efterlod på jorden da han tog til himlen. Ved hjælp af Jesus Kristus, Helligånden og Lotte Kjøllers Hvide Engel vil vi forsøge at helbrede dig. Der vil være afsat tid til det både i kirkelige handlinger og kurser som Kristent selvforsvar. Det er ok at bestille tid.

VIGTIGT:

Det er vigtigt at forstå at alle der underviser og beder for andre eller afholder kirkelige handlinger gør det ud fra allerbedste mening men at vi ikke kan garantere et bestemt udslag. Derfor er det på eget ansvar at man modtager bøn. 

Den der giver bønnen vil forsøge at løse problemet sammen med personen ved hjælp af telefonsamtaler i 1 uge. Nogle mennesker helbredes med det samme som et mirakel for andre kan der gå lang tid. Og det er Gud der bestemmer ikke os der beder.

Jesus helbredende kræfter og mennesket som kanal

Da Jesus gik på jorden helbredte han de syge og uddrev dæmoner. Og det er ikke noget der står i biblen for at gøre teksten interessant. Sådan er det. Og sådan er det stadig.

Hjælpeleddet til Jesu helbredende evner er nu os mennesker selv. Jesus lever ikke mere på jorden han er ånd. Vi kristne er nu kanal for Jesu helbredende kræfter ligesom apostlene. Helbredelsen sker gennem helligånden, den ånd der bor i os kristne og virker til gavn for andre gennem os. Måden man som kristen gør det på er ved at bede for den syge. Du beder altid i Jesu navn. Du påkalder både helligånden og Jesu helbredende kræfter. Venter til de kommer. Man lægger normalt sin hånd på den syge eller på det syge sted. Her i disse Coronatider må personen lægge sin egen hånd på stedet. Så beder man. Håndspålæggelse virker stærkere men af sundhedmæssige årsager må man undgå dette. For nogle trosretninger fx. satanister og muslimer er vores helbredende bøn sex så det skal man undgå.

Men alle bønner der er velmente er helbredende. Så bønner der skader et andet menneske skal slet ikke bedes. Jeg havde for eksempel engang en kvindelig fjende der virkelig gjorde livet surt for mig. Men vi mødtes et bestemt sted hvor vi boede meget på en tid af året. Det jeg gjorde var at ønske til Gud at hun fik sig en sød kæreste og ville forlade stedet af denne grund. Og det skete faktisk. Hun forsvandt fra mit liv og kom tilbage efter 2 år uden den kæreste. Og denne kvinde havde udviklet sig og var blevet mere moden og jeg vel også så der har ikke været de problemer siden. Sådan løser Gud problemerne ved hjælp af vores bøn. Hun fik gavn og kærlighed - jeg fik fred. Og så gik det alligevel. Så det er vigtigt at du selv for din værste fjende ikke beder om onde ting men om gode. Sagen er at det du beder for andre det får du også selv. Så beder du om at andre bliver syge eller forbandet så bliver du selv syg og forbandet. Så det må man ikke gøre. For sin egen skyld. Men også for verdens skyld. Den slags bønner bliver ikke hørt af Gud men de mørke kræfter i verden.

De der har set himlen siger at der i himlen findes et "reservedelslager" med ting og sager til at helbrede os mennesker på jorden med. En hofte, en skulder osv. Det er Jesus der administrerer alle de reservedele der kommer ud af depotet så hvis det skulle være nødvendigt må man bede til ham.

I det hele taget er det Jesus som da han gik på jorden og nu som åndelig skikkelse er vi menneskers helbredende kraft. Ved at bede for andre i Jesu navn så bliver vi selv en kanal for Jesu helbredende kræfter. Det betyder selvfølgelig noget at man er født med helbredende evner som jeg. Men alle velmenende kristne hænder med velmenende bønner helbreder.

 

Men det vil også sige at hvis Jesus synes tingene skal gøres på en anden måde eller han slet ikke vil arbejde sammen med dette menneske eller med denne opgave ja så har den der vil helbrede ingen kræfter til det. Det hele afhænger af Jesu samarbejdsvillighed. Det er hans vilje der skal ske og ikke nogen andens. Og Jesus kender timen, dagen og det syge menneske så det er ham der bestemmer.

share

Create Your Own Website With Webador